Presentation from Digital Marketing Revolution Conference and Expo "Profit Driven Marketing Optimisation volume vs. efficiency trade-off" by Adequate Interactive Boutique.
3. 3
CELE OPTYMALIZACYJNE
Adequate | Agencja interaktywna
CPC w ramach bud甜etu
Koszt konwersji (CPA)
ROI (Return On Investment)
ERS (Effective Revenue Share)
9. 9
ROI, ROAS, ERS
Adequate | Agencja interaktywna
Przych坦d
z reklamy
Koszt ROAS
ROI
(ROAS-1)
ERS
(1/ROAS)
100 z 20 z 500% 400% 20%
100 z 40 z 250% 150% 40%
100 z 60 z 167% 67% 60%
100 z 80 z 125% 25% 80%
100 z 100 z 100% 0% 100%
100 z 120 z 83% -17% 120%
Przych坦d
z reklamy
Koszt
100 z 20 z
100 z 40 z
100 z 60 z
100 z 80 z
100 z 100 z
100 z 120 z
Przych坦d
z reklamy
Koszt ROAS
100 z 20 z 500%
100 z 40 z 250%
100 z 60 z 167%
100 z 80 z 125%
100 z 100 z 100%
100 z 120 z 83%
Przych坦d
z reklamy
Koszt ROAS
ROI
(ROAS-1)
100 z 20 z 500% 400%
100 z 40 z 250% 150%
100 z 60 z 167% 67%
100 z 80 z 125% 25%
100 z 100 z 100% 0%
100 z 120 z 83% -17%
10. 10
CZYM JEST PRZYCHD?
Adequate | Agencja interaktywna
SPRZEDA纏
Koszty
sprzeda甜y
Koszty nabycia
Koszty wytworzenia
Koszty dostawy
PRZYCHD
Wydatki na
reklam
ZYSK
12. 12
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Strategia agresywna 1300 195 000 z 150 z
Zmiana / koszt kracowy 300 75 000 z 250 z
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Strategia agresywna 1300 195 000 z 150 z
Adequate | Agencja interaktywna
DOCELOWY KOSZT KONWERSJI
Miesicznie 1000 konwersji
Koszt 120 000 z
Koszt konwersji 120 z
Przych坦d z konwersji 200 z
Docelowy koszt konwersji 150 z
13. 13 Adequate | Agencja interaktywna
SEGMENTACJA
Liczba konwersji Koszt Koszt konwersji
Kampania 1 800 96 000 z 120 z
Kampania 2 200 27 000 z 135 z
Kampania 3 150 21 750 z 145 z
Kampania 4 150 50 250 z 335 z
cznie 1300 195 000 z 150 z
Liczba
konwersji
Koszt
kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Strategia agresywna 1300 195 000 z 150 z
Zmiana / koszt kracowy 300 75 000 z 250 z
14. 14 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wywietle
r.
poz.
CTR Kliknicia
rednie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Cz kontrolna 1.80 z 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 z 57 105 z 405 141.00 z
Eksperyment 2.10 z 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 z 121 576 z 728 167.00 z
cznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 z 178 681 z 1 133 157.71 z
Przych坦d z konwersji 200 z
Docelowy koszt konwersji 150 z
15. 15 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wywietle
r.
poz.
CTR Kliknicia
rednie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Cz kontrolna 1.80 z 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 z 57 105 z 405 141.00 z
Eksperyment 2.10 z 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 z 121 576 z 728 167.00 z
cznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 z 178 681 z 1 133 157.71 z
Zmiana/koszt
kracowy
150 000 32 300 64 471 z 323 199.60 z
Przych坦d z konwersji 200 z
Docelowy koszt konwersji 150 z
16. 16 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wywietle
r.
poz.
CTR Kliknicia
rednie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Cz kontrolna 1.80 z 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 z 57 105 z 405 141.00 z
Eksperyment 2.10 z 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 z 121 576 z 728 167.00 z
cznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 z 178 681 z 1 133 157.71 z
Zmiana/koszt
kracowy
150 000 32 300 64 471 z 323 199.60 z
Max.
CPC
Liczba
wywietle
r.
poz.
CTR Kliknicia
rednie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Cz kontrolna 2.10 z 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 z 121 576 z 728 167.00 z
Eksperyment 2.20 z 655 000 2.5 13.20% 86 460 1.76 z 152 170 z 865 176.00 z
cznie 1 305 000 2.6 12.20% 159 260 1.72 z 273 746 z 1 593 171.89 z
Przych坦d z konwersji 200 z
Docelowy koszt konwersji 150 z
17. 17 Adequate | Agencja interaktywna
ZMIANA STAWEK
Max.
CPC
Liczba
wywietle
r.
poz.
CTR Kliknicia
rednie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Cz kontrolna 1.80 z 500 000 3.1 8.10% 40 500 1.41 z 57 105 z 405 141.00 z
Eksperyment 2.10 z 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 z 121 576 z 728 167.00 z
cznie 1 150 000 2.9 9.90% 113 300 1.58 z 178 681 z 1 133 157.71 z
Zmiana/koszt
kracowy
150 000 32 300 64 471 z 323 199.60 z
Max.
CPC
Liczba
wywietle
r.
poz.
CTR Kliknicia
rednie
CPC
Koszt Konwersje
Koszt
konwersji
Cz kontrolna 2.10 z 650 000 2.7 11.20% 72 800 1.67 z 121 576 z 728 167.00 z
Eksperyment 2.20 z 655 000 2.5 13.20% 86 460 1.76 z 152 170 z 865 176.00 z
cznie 1 305 000 2.6 12.20% 159 260 1.72 z 273 746 z 1 593 171.89 z
Zmiana/koszt
kracowy
5 000 13 660 30 594 z 137 223.96 z
Przych坦d z konwersji 200 z
Docelowy koszt konwersji 150 z
18. 18 Adequate | Agencja interaktywna
DOCELOWY KOSZT KONWERSJI
Dlaczego w pewnym
momencie przestajemy
zarabia?
21. 21
CEL KAMPANII
I PUNKT OPTIMUM
Adequate | Agencja interaktywna
Koszt pozyskania
dodatkowej
konwersji
(Kracowy koszt
konwersji)
Przych坦d z
konwersji
<
23. 23 Adequate | Agencja interaktywna
Kt坦ra wersja reklamy
jest najbardziej
skuteczna?
OPTYMALIZACJA REKLAM
24. 24
OPTYMALIZACJA REKLAM
Adequate | Agencja interaktywna
Najbardziej skuteczna reklama:
Najwy甜szy CTR
Najwy甜szy wsp坦czynnik konwersji (CR)
Najni甜szy koszt konwersji (CPA)
Najwy甜sze ROI
25. 25
OPTYMALIZACJA REKLAM
Adequate | Agencja interaktywna
vs.
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 3.12 z 0.96 z 503.38 z
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 3.12 z 0.44 z 359.97 z
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 3.12 z
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 3.12 z
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
ROI
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 3.12 z 0.96 z 503.38 z 45%
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 3.12 z 0.44 z 359.97 z 16%
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Zysk z
konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 3.12 z 0.96 z
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 3.12 z 0.44 z
26. 26
OPTYMALIZACJA REKLAM
Adequate | Agencja interaktywna
vs.
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
ROI
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 5.76 z 3.60 z 1884.10 z 167%
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 5.76 z 3.08 z 2532.69 z 115%
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 5.76 z
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 5.76 z
Wersja
reklamy
Wyw. Klikn. CTR Koszt CPC Konw.
Wsp.
konw.
Koszt
konw.
Przych坦d
z konw.
Zysk z
konw.
Zysk z
kampanii
Wersja 1 112 345 5129 4.6% 1128.38 z 0.22 z 523 10.2% 2.16 z 5.76 z 3.60 z 1884.10 z
Wersja 2 113 659 12987 11.4% 2207.79 z 0.17 z 823 6.3% 2.68 z 5.76 z 3.08 z 2532.69 z
36. 36 Adequate | Agencja interaktywna
KIEDY ZWIKSZANIE
STAWKI MA SENS?
37. 37 Adequate | Agencja interaktywna
Optymalne ROI zale甜y
wycznie od bie甜cej
elastycznoci cenowej
ROIopt = 1/E
KIEDY ZWIKSZANIE
STAWKI MA SENS?
38. 38
ELASTYCZNO CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
klikni
Elastyczno
E
+10% +2% 0.2
+10% +5% 0.5
+10% +10% 1.0
+10% +15% 1.5
+10% +20% 2.0
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
klikni
+10% +2%
+10% +5%
+10% +10%
+10% +15%
+10% +20%
Zmiana
CPC
+10%
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
klikni
+10% +2%
39. Zmiana
CPC
Zmiana liczby
klikni
Elastyczno
E
-10% -2% 0.2
-10% -5% 0.5
-10% -10% 1.0
-10% -15% 1.5
-10% -20% 2.0
39
ELASTYCZNO CENOWA
Adequate | Agencja interaktywna
Zmiana
CPC
Zmiana liczby
klikni
-10% -2%
-10% -5%
-10% -10%
-10% -15%
-10% -20%
43. 43
ELASTYCZNO CENOWA I ROI
Adequate | Agencja interaktywna
Stosowanie jednolitego ROI
dla caej kampanii w praktyce
najczciej powoduje absurdalne
wywindowanie stawek s坦w
brandowych i marginalizacj
s坦w generycznych.
45. 45
SEGMENTACJA ROI
Adequate | Agencja interaktywna
Zastosowanie strategii profit-driven
mo甜e paradoksalnie oznacza
podnoszenie stawek dla s坦w gorzej
konwertujcych, a obni甜anie stawek
tam, gdzie koszt konwersji jest may.
46. 46
POMIAR ELASTYCZNOCI
CENOWEJ TEST A/B
Adequate | Agencja interaktywna
W przykadzie tym w eksperyment wykaza, 甜e podniesienie kosztu kliknicia
o 16,3% (z $2,02 do $2,34) spowodowao wzrost liczby klikni o 27% (z 484
do 667). Elastyczno cenowa wynosi wic 1,65, a jej odwrotno to 0,6.
Znaczy to, 甜e zwikszanie oferowanych stawek przy tym poziomie kampanii
jest uzasadnione, jeli aktualne ROI wynosi przynajmniej 0,6 tj. 60%.
47. 47
ESTYMACJA ELASTYCZNOCI
CENOWEJ SYMULATOR STAWEK
Adequate | Agencja interaktywna
Click = 4780 - 3460 = 1320
CPC = 0,97 z - 0,83 z = 0,14 z
CPC = 0,97 z
CPC = 0,83 z
E = 38% / 20%
(+38%)
(+20%) ROI > 1/E = 53%
= 1,9
51. 51
MAKSYMALIZACJA ZYSKU
Adequate | Agencja interaktywna
Segmentacja kampanii
Pomiar i szacowanie elastycznoci cenowej
ROI > 1/E
R坦甜ne docelowe ROI w zale甜noci od
elastycznoci cenowej
55. 55
CO SKADA SI NA WARTO
KONWERSJI
Adequate | Agencja interaktywna
Warto konwersji offline
Udzia w konwersjach wspomaganych
Warto powracajcych u甜ytkownik坦w
Warto polece u甜ytkownik坦w
Warto efektu wizerunkowego
Przeciwdziaanie przejmowaniu klient坦w i udziau w rynku przez konkurencj
Konwersje na innych urzdzeniach i przegldarkach
Warto konwersji
57. Social. Search. Interactive. Adequate.57
ADEQUATE SPKA Z OGRANICZON ODPOWIEDZIALNOCI | NIP/VAT UE PL1132841808 | REGON 143011062
ZAREJESTROWANA POD NR KRS 0000390608 W SDZIE REJONOWYM DLA MIASTA STOECZNEGO WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIA GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SDOWEGO, Z KAPITAEM ZAKADOWYM 5 000 Z.
KONTAKT
info@adequate.pl
www.adequate.pl