6. Liczba
konwersji
Koszt kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Strategia agresywna 1300 195 000 z 150 z
Zmiana / koszt kracowy 300 75 000 z 250 z
Liczba
konwersji
Koszt kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Liczba
konwersji
Koszt kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bie甜ca 1000 120 000 z 120 z
Strategia agresywna 1300 195 000 z 150 z
Miesicznie 1000 konwersji
Koszt 120 000 z
Koszt konwersji 120 z
Przych坦d z konwersji 200 z
Docelowy koszt konwersji 150 z
Docelowy koszt konwersji?
16. Elastyczno cenowa
店r坦do: Adequate Interactive Boutique
PRZED PO R纏NICA ZMIANA %
CPC 1.00 z 1.20 z 0.20 z 20%
KLIKNICIA 1000 1100 100 10%
E = 10/20 = 0.5
17. Elastyczno cenowa
店r坦do: Adequate Interactive Boutique
PRZED PO R纏NICA ZMIANA %
CPC 1.00 z 1.10 z 0.10 z 10%
KLIKNICIA 1000 1200 200 20%
E = 20/10 = 2
21. ROI > 1/E w praktyce
Takie samo ROI dla caej kampanii jest bdem.
Kampani nale甜y podzieli na segmenty
podobnej elastycznoci cenowej i dostosowa
docelowe ROI do wartoci 1/E
ROI ROI2
ROI3
ROI4
ROI5
ROI1
22. ROI > 1/E w praktyce segmentacja kampanii przed
Stosowanie jednolitego ROI dla caej kampanii
w praktyce najczciej powoduje absurdalne
Wywindowanie stawek s坦w brandowych
i marginalizacj s坦w generycznych.
23. ROI > 1/E w praktyce segmentacja kampanii po
Zastosowanie strategii profit-driven mo甜e
paradoksalnie oznacza podnoszenie stawek
dla s坦w gorzej konwertujcych, a obni甜anie
ich tam, gdzie koszt konwersji jest may.
25. Faktyczna warto konwersji (Lifetime Value - LTV)
Zbyt niska ocena wartoci konwersji,
a co za tym idzie, ROI, ograniczona
do przychodu z jednej transakcji po
ostatnim klikniciu w reklam, mo甜e
prowadzi do niedoinwestowania w
reklam i niepotrzebnego oddawania
rynku konkurencji.