際際滷

際際滷Share a Scribd company logo
Search Congres 2014 
GOOGLE ADWORDS AUDIT
Introductie: Dani谷l Markus 
daniel@clickvalue.nl
Waarom een Audit 
Okt13 
Site links in Adrank 
Mei13 
Flexible Bid Strategies 
Mei13 
Re- marketing for search 
Jan 13 
Paid vs. Organic Report 
Jan 13 
Location Based Bid Adjustments 
Jan 13 
Enhanced Site Links 
Nov13 
In market buyers ROI 
Feb13 
Enhanced Campaigns 
Device Specific Competitive Metrics 
Feb14 
Advanced Conversion Reporting 
Feb14 
Shopping out of beta 
Feb14 
Sep14 
Aug14 
Exact Match Close Variants 
Website Call Conversions
Wat is een audit? 
Onafhankelijk oordeel 
Wat gaat goed? 
Waar lek je omzet? 
Waar lek je kosten? 
Welke zinvolle features gebruik je niet? 
Advies gericht op behalen doelstellingen 
Business cases voor verbetering 
Prioriteiten 
Plan van aanpak
Over Adwords Audits lezen 
http://unbounce.com/ppc/the-definitive-adwords-audit- guide/ 
http://www.smartinsights.com/paid-search-marketing- ppc/paid-search-strategy/ten- key-parts-of-an-adwords- audit/ 
http://certifiedknowledge.org/blog/author/netsociety/ 
http://www.ppchero.com/the-complete-ppc- account-audit-guide/ 
http://blog.adstage.io/2013/10/ 29/how-to-audit-your-google- adwords-account/ 
http://3qdigital.com/how-we- think/
Checklists 
Keywords 
Search Term Queries 
Opportunities 
Broad match en modifier 
Max CPC per keyword 
Keyword conflicten 
Biedingen per matchtype 
QS issues 
Ontbrekende Negatieve keywords 
Conflicterende negatieve keywords 
Advertenties 
Spelling 
CTAs 
Tests 
URL in Ad copy 
Extensies 
Site link extensies 
Optimaal gebruik mogelijkheden 
Campagne Settings 
Ad rotation 
Budget 
Geo en taal 
Search vs. Display 
Ad Delivery 
Automatische biedingsaanpassingen 
Adscheduling 
Account 
Structuur 
Conversie-tracking 
Split tussen brand en non brand 
Focus van adgroups 
Waarschuwing in status 
Landingpagina 
Verkeerde landingpage 
Kwaliteit landingpagina 
Test landingpagina
100.000 keywords 
10.000 adgroups 
500 campagnes 
10 accounts 
500 producten 
50 managers 
30 doelen 
1 marketeer 
32 uur
Voorkom Overload
Adwords Audit
Voorbeeld Keywords Rapport 
Typische conclusies 
52211 keywords 
3200 keywords hebben traffic 
542 keywords genereren 80% van de kosten: 17% 
161 keywords genereren 80% van de conversies: 5% 
Vragen 
Waar zal moet de focus liggen voor impression share optimalisatie? 
Waar moet de focus liggen vor QS optimalisatie?
Implicaties 80/20 denken 
80/20 = 80% - 20% 
802/202 = 64% - 4% 
803/203 = 51% - 0,8%
Voorbereiden
Doelen en KPIs instellen 
Issues: 
Kan je de doelen meten? 
Online meetbaar 
Offline meetbaar 
Indien niet meetbaar 
Werk met proxys 
Doelen 
KPI 
Sales 
#Transacties 
%Conversie 
AOV 
CPO 
Leads 
#Leads 
%Conversie 
CPL 
Traffic en advertenties 
#Traffic 
#Time on site 
CPMS 
CPC
KPIs en CPA bepalen 
100 clicks leiden tot 2 online transacties met een waarde van 100 
Waarde van 1 transactie = 50 
20 registraties leiden tot 1 opdracht van 500 
Waarde van de registratie = 25 
50 downloads leiden tot 10 afspraken 
10 afspraken leiden tot 1 opdracht van 40.000 
Waarde 1 download = 800 
50 bekeken instructievideos leiden tot 1 aankoop van 100 
Waarde 1 bekeken video = 2 
5 clickouts naar de appstore leiden tot 1 download van de app 
100 downloads van de app leiden tot 1.000 omzet 
De waarde van 1 clickout naar de appstore = 2
Ontwikkeling in KPIs tonen: de zakelijke context 
Breng de context zo volledig mogelijk in beeld 
Ontwikkelingen in bezoek 
Ontwikkelingen in kosten 
Ontwikkelingen in omzet en orderwaarde 
Ontwikkelingen in andere marketingkanalen 
Ontwikkelingen in de markt 
2012 - 2013 2014 
2012 - 2013 2014
Audit beginnen
80/20 op activiteiten 
Audit op alle hygi谷ne factoren 
Werk op top 20% voor alle andere factoren 
Keywords 
Search Term Queries 
Opportunities 
Broad match en modified 
Max CPC per keyword 
Keyword conflicten 
Biedingen per matchtype 
QS issues 
Ontbrekende Negatieve keywords 
Conflicterende negatieve keywords 
Advertenties 
Spelling 
CTAs 
Tests 
URL in Ad copy 
Extensies 
Site link extensies 
Optimaal gebruik mogelijkheden 
Campagne Settings 
Ad rotation 
Budget 
Geo en taal 
Search vs. Display 
Ad Delivery 
Automatische biedingsaanpassingen 
Adscheduling 
Account 
Structuur 
Conversie-tracking 
Split tussen brand en non brand 
Focus van adgroups 
Waarschuwing in status 
Landingpagina 
Verkeerde landingpage 
Kwaliteit landingpagina 
Test landingpagina 
Hygi谷ne factoren 
80/20 factoren
Quick win: ondergebudgeteerd
QS en IS
Adwords Audit
QS optimalisatie potentieel 
Row Labels Count of Keyword Sum of Cost opportunity >=8 
2 1  1  -1 
3 15  17  -11 
4 180  236  -118 
5 552  537  -201 
6 1491  1.454  -364 
7 4560  5.170  -646 
8 195  207 
9 473  576 
10 14  14 
Grand Total 7481  8.212  -1.341 
=A4/8*C4 -C4
IS Optimalisatie potentieel 
Row Labels Count of Keyword Sum of Conversions Opportunity > 7 
<10 178 12 156 
0,1 197 16 96 
0,2 207 35 88 
0,3 235 83 111 
0,4 242 125 94 
0,5 250 45 18 
0,6 229 56 9 
0,7 289 91 
0,8 348 85 
0,9 710 596 
1 347 162 
Grand Total 3232 1306 571 44% extra 
=0,7/A5*C5-C5
Google Analytics
Destination URLs
Benchmark
Lin Rodnitzki Ratio 
Deel de CPA van alle search queries door de CPA van alle converterende search queries 
46,06 / 16,15 = 2,85
Betekenis en Acties per ratio 
Uitkomst 
Betekenis 
Actie 
1  1,5 
Conservatief account. Groei ontbreekt 
Waarschijnlijk alleen biedingen op Brand en Exact Targetted keywords. 
Zoek naar meer keywords. Begin met broad en elimineer d.m.v. negatieve keywords. Promoveer winnaars naar een Skag 
1,5  2 
Ideaal. Goede balans tussen responsieve keywords en experimentele keywords 
Onderhouden 
2-2,5 
Te agressief. Te veel keywords leiden tot clicks zonder conversie 
Verminder broad 
Besteed meer tijd aan het account 
Zorg voor duidelijker conversies 
+2,5 
Probleem account: veel verspilling 
Elimineer bleeders 
Stuur op CPA 
Negatieve keywords 
Audit
Samenvatting in 10 punten 
1.Adwords is zeer dynamisch 
2.Audits geven een onafhankelijk oordeel en onderbouwde adviezen 
3.Audits bestaan uit checklists met hygi谷ne factoren en 80/20 factoren 
4.Denk aan 802/202 en 803/203 
5.Ken de CPAs voor alle conversies: macro en micro 
6.Werk met proxies voor offline conversies 
7.Voorkom onder gebudgetteerde campagnes 
8.Leer werken met Pivot Tables 
9.Vergeet Google Analytics niet 
10.Benchmark met Lin Rodnitzki
Vragen 
Blog.Clickvalue.nl 
Daniel Markus 
020 6751 621 
06 5208 5432 
daniel@clickvalue.nl 
www.clickvalue.nl 
Twitter.com/ClickValue 
Facebook.com/ClickValue

More Related Content

What's hot (20)

Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei
Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei
Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei
valantic NL
Gauc 2013 arjen hettinga oogst conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...
Gauc 2013 arjen hettinga oogst   conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...Gauc 2013 arjen hettinga oogst   conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...
Gauc 2013 arjen hettinga oogst conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...
Oogst
Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...
Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...
Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...
Webanalisten .nl
Nationale dag financiele marketing 2013 arjen hettinga - online marketing, ...
Nationale dag financiele marketing 2013   arjen hettinga - online marketing, ...Nationale dag financiele marketing 2013   arjen hettinga - online marketing, ...
Nationale dag financiele marketing 2013 arjen hettinga - online marketing, ...
Oogst
Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?
Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?
Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?
valantic NL
Datagedreven conversieoptimalisatie bij Lucardi
Datagedreven conversieoptimalisatie bij LucardiDatagedreven conversieoptimalisatie bij Lucardi
Datagedreven conversieoptimalisatie bij Lucardi
valantic NL
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testenDe aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
Esthervanrees
Snel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshop
Snel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshopSnel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshop
Snel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshop
valantic NL
Cross border e commerce software
Cross border e commerce softwareCross border e commerce software
Cross border e commerce software
valantic NL
Searchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga Oogst
Searchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga OogstSearchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga Oogst
Searchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga Oogst
Oogst
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testenDe aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
valantic NL
Google Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
Google Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaarGoogle Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
Google Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
valantic NL
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshopsZoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshops
valantic NL
Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?
Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?
Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?
valantic NL
H辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategie
H辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategieH辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategie
H辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategie
valantic NL
Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?
Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?
Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?
Steven Van Duyse
google analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
google analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaargoogle analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
google analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
valantic NL
Oogst masterclass conversie optimalisatie de opkomst en het groeiende belan...
Oogst masterclass conversie optimalisatie   de opkomst en het groeiende belan...Oogst masterclass conversie optimalisatie   de opkomst en het groeiende belan...
Oogst masterclass conversie optimalisatie de opkomst en het groeiende belan...
Oogst
Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!
Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!
Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!
valantic NL
Paul broersen
Paul broersenPaul broersen
Paul broersen
valantic NL
Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei
Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei
Conversiecase Primera: hoe data en A/B-testen leiden tot structurele omzetgroei
valantic NL
Gauc 2013 arjen hettinga oogst conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...
Gauc 2013 arjen hettinga oogst   conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...Gauc 2013 arjen hettinga oogst   conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...
Gauc 2013 arjen hettinga oogst conversie optimalisatie; de hefboom voor e-c...
Oogst
Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...
Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...
Google Analytics, KPI's en Targets - Kirsten van der Woning & Jesper Uittenbo...
Webanalisten .nl
Nationale dag financiele marketing 2013 arjen hettinga - online marketing, ...
Nationale dag financiele marketing 2013   arjen hettinga - online marketing, ...Nationale dag financiele marketing 2013   arjen hettinga - online marketing, ...
Nationale dag financiele marketing 2013 arjen hettinga - online marketing, ...
Oogst
Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?
Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?
Hoe verhoog ik als fashion webshop mijn conversie?
valantic NL
Datagedreven conversieoptimalisatie bij Lucardi
Datagedreven conversieoptimalisatie bij LucardiDatagedreven conversieoptimalisatie bij Lucardi
Datagedreven conversieoptimalisatie bij Lucardi
valantic NL
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testenDe aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
Esthervanrees
Snel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshop
Snel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshopSnel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshop
Snel aan de slag met een ge誰ntegreerde webshop
valantic NL
Cross border e commerce software
Cross border e commerce softwareCross border e commerce software
Cross border e commerce software
valantic NL
Searchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga Oogst
Searchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga OogstSearchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga Oogst
Searchcongres 2013 - Presentatie AdWords CRM - Arjen Hettinga Oogst
Oogst
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testenDe aanpak voor succesvolle A/B-testen
De aanpak voor succesvolle A/B-testen
valantic NL
Google Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
Google Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaarGoogle Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
Google Analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
valantic NL
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshopsZoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor webshops
valantic NL
Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?
Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?
Hoe bouwt u een succesvolle omnichannel-infrastructuur?
valantic NL
H辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategie
H辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategieH辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategie
H辿t stappenplan voor een toekomstbestendige omnichannelstrategie
valantic NL
Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?
Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?
Wat is CRO en hoe zet je het in voor je bedrijf?
Steven Van Duyse
google analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
google analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaargoogle analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
google analytics voor webshops met meer omzet dan 1 miljoen per jaar
valantic NL
Oogst masterclass conversie optimalisatie de opkomst en het groeiende belan...
Oogst masterclass conversie optimalisatie   de opkomst en het groeiende belan...Oogst masterclass conversie optimalisatie   de opkomst en het groeiende belan...
Oogst masterclass conversie optimalisatie de opkomst en het groeiende belan...
Oogst
Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!
Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!
Verdubbel uw webshop conversie in 4 stappen!
valantic NL
Paul broersen
Paul broersenPaul broersen
Paul broersen
valantic NL

Similar to Adwords Audit (20)

Webstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans Hogeschool
Webstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans HogeschoolWebstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans Hogeschool
Webstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans Hogeschool
Raaker
Performance based SEO & SEA - Emerce Performance event 2-12-2010
Performance based SEO & SEA - Emerce Performance event 2-12-2010Performance based SEO & SEA - Emerce Performance event 2-12-2010
Performance based SEO & SEA - Emerce Performance event 2-12-2010
Traffic Builders | Pushing Marketing Boundaries
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshopsZoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshops
valantic NL
Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...
Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...
Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...
Webanalisten .nl
AdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training DayAdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training Day
Netsociety
Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!
Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!
Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!
valantic NL
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - NetprofilerGeavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Netprofiler
WWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatie
WWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatieWWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatie
WWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatie
valantic NL
Kennissessie Sea Is Geen Advertising!
Kennissessie Sea Is Geen Advertising!Kennissessie Sea Is Geen Advertising!
Kennissessie Sea Is Geen Advertising!
Valtech
Presentatie Automotive Online
Presentatie Automotive OnlinePresentatie Automotive Online
Presentatie Automotive Online
MarketValley
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
TCD 2010
Lucardi ISM Webwinkel Vakdagen
Lucardi ISM Webwinkel VakdagenLucardi ISM Webwinkel Vakdagen
Lucardi ISM Webwinkel Vakdagen
webwinkelvakdag
Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114
Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114
Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114
valantic NL
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een  goede online marketingroadmap?Stappenplan: hoe komt u tot een  goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
valantic NL
Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)
Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)
Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)
Webanalisten .nl
Seo in uw dna wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...
Seo in uw dna   wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...Seo in uw dna   wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...
Seo in uw dna wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...
valantic NL
Applic group michel tassen
Applic group michel tassenApplic group michel tassen
Applic group michel tassen
shoppinginnovationexpo
Google AdWords Seminar
Google AdWords Seminar Google AdWords Seminar
Google AdWords Seminar
TWIMP
Strategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategie
Strategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategieStrategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategie
Strategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategie
valantic NL
Webstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans Hogeschool
Webstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans HogeschoolWebstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans Hogeschool
Webstatistieken Anno 2009 - Presentatie Avans Hogeschool
Raaker
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshopsZoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshops
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor webshops
valantic NL
Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...
Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...
Search Succes door een Data Driven Aanpak (Daniel Markus - Clickvalue, Search...
Webanalisten .nl
AdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training DayAdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training Day
Netsociety
Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!
Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!
Boost uw omzet door uw conversie structureel te verhogen!
valantic NL
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - NetprofilerGeavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Netprofiler
WWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatie
WWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatieWWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatie
WWV 2017: verdubbel uw rendement door datagedreven conversie-optimalisatie
valantic NL
Kennissessie Sea Is Geen Advertising!
Kennissessie Sea Is Geen Advertising!Kennissessie Sea Is Geen Advertising!
Kennissessie Sea Is Geen Advertising!
Valtech
Presentatie Automotive Online
Presentatie Automotive OnlinePresentatie Automotive Online
Presentatie Automotive Online
MarketValley
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
TCD 2010
Lucardi ISM Webwinkel Vakdagen
Lucardi ISM Webwinkel VakdagenLucardi ISM Webwinkel Vakdagen
Lucardi ISM Webwinkel Vakdagen
webwinkelvakdag
Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114
Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114
Hoger rendement met google ad words voor smit mode 201114
valantic NL
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een  goede online marketingroadmap?Stappenplan: hoe komt u tot een  goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
valantic NL
Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)
Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)
Continue website optimalisatie (GAUC / Maxlead)
Webanalisten .nl
Seo in uw dna wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...
Seo in uw dna   wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...Seo in uw dna   wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...
Seo in uw dna wat moeten e-commerce bedrijven doen om de champions league t...
valantic NL
Google AdWords Seminar
Google AdWords Seminar Google AdWords Seminar
Google AdWords Seminar
TWIMP
Strategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategie
Strategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategieStrategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategie
Strategisch fundament: de essenti谷le checklist voor uw online marketingstrategie
valantic NL

Adwords Audit

  • 1. Search Congres 2014 GOOGLE ADWORDS AUDIT
  • 2. Introductie: Dani谷l Markus daniel@clickvalue.nl
  • 3. Waarom een Audit Okt13 Site links in Adrank Mei13 Flexible Bid Strategies Mei13 Re- marketing for search Jan 13 Paid vs. Organic Report Jan 13 Location Based Bid Adjustments Jan 13 Enhanced Site Links Nov13 In market buyers ROI Feb13 Enhanced Campaigns Device Specific Competitive Metrics Feb14 Advanced Conversion Reporting Feb14 Shopping out of beta Feb14 Sep14 Aug14 Exact Match Close Variants Website Call Conversions
  • 4. Wat is een audit? Onafhankelijk oordeel Wat gaat goed? Waar lek je omzet? Waar lek je kosten? Welke zinvolle features gebruik je niet? Advies gericht op behalen doelstellingen Business cases voor verbetering Prioriteiten Plan van aanpak
  • 5. Over Adwords Audits lezen http://unbounce.com/ppc/the-definitive-adwords-audit- guide/ http://www.smartinsights.com/paid-search-marketing- ppc/paid-search-strategy/ten- key-parts-of-an-adwords- audit/ http://certifiedknowledge.org/blog/author/netsociety/ http://www.ppchero.com/the-complete-ppc- account-audit-guide/ http://blog.adstage.io/2013/10/ 29/how-to-audit-your-google- adwords-account/ http://3qdigital.com/how-we- think/
  • 6. Checklists Keywords Search Term Queries Opportunities Broad match en modifier Max CPC per keyword Keyword conflicten Biedingen per matchtype QS issues Ontbrekende Negatieve keywords Conflicterende negatieve keywords Advertenties Spelling CTAs Tests URL in Ad copy Extensies Site link extensies Optimaal gebruik mogelijkheden Campagne Settings Ad rotation Budget Geo en taal Search vs. Display Ad Delivery Automatische biedingsaanpassingen Adscheduling Account Structuur Conversie-tracking Split tussen brand en non brand Focus van adgroups Waarschuwing in status Landingpagina Verkeerde landingpage Kwaliteit landingpagina Test landingpagina
  • 7. 100.000 keywords 10.000 adgroups 500 campagnes 10 accounts 500 producten 50 managers 30 doelen 1 marketeer 32 uur
  • 10. Voorbeeld Keywords Rapport Typische conclusies 52211 keywords 3200 keywords hebben traffic 542 keywords genereren 80% van de kosten: 17% 161 keywords genereren 80% van de conversies: 5% Vragen Waar zal moet de focus liggen voor impression share optimalisatie? Waar moet de focus liggen vor QS optimalisatie?
  • 11. Implicaties 80/20 denken 80/20 = 80% - 20% 802/202 = 64% - 4% 803/203 = 51% - 0,8%
  • 13. Doelen en KPIs instellen Issues: Kan je de doelen meten? Online meetbaar Offline meetbaar Indien niet meetbaar Werk met proxys Doelen KPI Sales #Transacties %Conversie AOV CPO Leads #Leads %Conversie CPL Traffic en advertenties #Traffic #Time on site CPMS CPC
  • 14. KPIs en CPA bepalen 100 clicks leiden tot 2 online transacties met een waarde van 100 Waarde van 1 transactie = 50 20 registraties leiden tot 1 opdracht van 500 Waarde van de registratie = 25 50 downloads leiden tot 10 afspraken 10 afspraken leiden tot 1 opdracht van 40.000 Waarde 1 download = 800 50 bekeken instructievideos leiden tot 1 aankoop van 100 Waarde 1 bekeken video = 2 5 clickouts naar de appstore leiden tot 1 download van de app 100 downloads van de app leiden tot 1.000 omzet De waarde van 1 clickout naar de appstore = 2
  • 15. Ontwikkeling in KPIs tonen: de zakelijke context Breng de context zo volledig mogelijk in beeld Ontwikkelingen in bezoek Ontwikkelingen in kosten Ontwikkelingen in omzet en orderwaarde Ontwikkelingen in andere marketingkanalen Ontwikkelingen in de markt 2012 - 2013 2014 2012 - 2013 2014
  • 17. 80/20 op activiteiten Audit op alle hygi谷ne factoren Werk op top 20% voor alle andere factoren Keywords Search Term Queries Opportunities Broad match en modified Max CPC per keyword Keyword conflicten Biedingen per matchtype QS issues Ontbrekende Negatieve keywords Conflicterende negatieve keywords Advertenties Spelling CTAs Tests URL in Ad copy Extensies Site link extensies Optimaal gebruik mogelijkheden Campagne Settings Ad rotation Budget Geo en taal Search vs. Display Ad Delivery Automatische biedingsaanpassingen Adscheduling Account Structuur Conversie-tracking Split tussen brand en non brand Focus van adgroups Waarschuwing in status Landingpagina Verkeerde landingpage Kwaliteit landingpagina Test landingpagina Hygi谷ne factoren 80/20 factoren
  • 21. QS optimalisatie potentieel Row Labels Count of Keyword Sum of Cost opportunity >=8 2 1 1 -1 3 15 17 -11 4 180 236 -118 5 552 537 -201 6 1491 1.454 -364 7 4560 5.170 -646 8 195 207 9 473 576 10 14 14 Grand Total 7481 8.212 -1.341 =A4/8*C4 -C4
  • 22. IS Optimalisatie potentieel Row Labels Count of Keyword Sum of Conversions Opportunity > 7 <10 178 12 156 0,1 197 16 96 0,2 207 35 88 0,3 235 83 111 0,4 242 125 94 0,5 250 45 18 0,6 229 56 9 0,7 289 91 0,8 348 85 0,9 710 596 1 347 162 Grand Total 3232 1306 571 44% extra =0,7/A5*C5-C5
  • 26. Lin Rodnitzki Ratio Deel de CPA van alle search queries door de CPA van alle converterende search queries 46,06 / 16,15 = 2,85
  • 27. Betekenis en Acties per ratio Uitkomst Betekenis Actie 1 1,5 Conservatief account. Groei ontbreekt Waarschijnlijk alleen biedingen op Brand en Exact Targetted keywords. Zoek naar meer keywords. Begin met broad en elimineer d.m.v. negatieve keywords. Promoveer winnaars naar een Skag 1,5 2 Ideaal. Goede balans tussen responsieve keywords en experimentele keywords Onderhouden 2-2,5 Te agressief. Te veel keywords leiden tot clicks zonder conversie Verminder broad Besteed meer tijd aan het account Zorg voor duidelijker conversies +2,5 Probleem account: veel verspilling Elimineer bleeders Stuur op CPA Negatieve keywords Audit
  • 28. Samenvatting in 10 punten 1.Adwords is zeer dynamisch 2.Audits geven een onafhankelijk oordeel en onderbouwde adviezen 3.Audits bestaan uit checklists met hygi谷ne factoren en 80/20 factoren 4.Denk aan 802/202 en 803/203 5.Ken de CPAs voor alle conversies: macro en micro 6.Werk met proxies voor offline conversies 7.Voorkom onder gebudgetteerde campagnes 8.Leer werken met Pivot Tables 9.Vergeet Google Analytics niet 10.Benchmark met Lin Rodnitzki
  • 29. Vragen Blog.Clickvalue.nl Daniel Markus 020 6751 621 06 5208 5432 daniel@clickvalue.nl www.clickvalue.nl Twitter.com/ClickValue Facebook.com/ClickValue